อวัยวะลิ้นกับฟัน อยู่เคียงกันที่ในปาก บทบาทนั้นมีมาก อยู่ในปากใกล้ชิดกัน แรกเกิดวัยละอ่อน มีลิ้นก่อนก่อนมีฟัน แต่นั่นใช่สำคัญ ที่สำคัญฟันคู่ลิ้น ล่วงเข้าวัยชรา ไม่นานช้าฟันแทบสิ้น บืนยาวกว่าคือลิ้น แม้ฟันสิ้นลิ้นยังคง ฟันแข็งแต่ลิ้นอ่อน คือบทสอนว่าอย่าหลง แกร่งกล้าอย่าทะนง ใช่อยู่ยงคงกระพัน เช่นฟันที่ไปก่อน ส่วนลิ้นอ่อนของเรานั้น คู่กายจนวายปราณ และทนทานกว่าฟันเอย (26.8.61)