ผญา (7/53)
สุรศรี
ผญาวันนี้ (7/53)
แม่นสิมี ควมฮู้เต็มพุงเพียงปาก กะตามถ่อน
สอนโตเองบ่ได้ ไผสิย้องว่าดี
คันเฮาทำความดีแล้ว ไผสิหยันกะตามส่าง
คันเฮาเฮ็ดแม่นแล้ว สิหยันหย่อกะส่างตาม ฯ
.......................
อธิบาย
คันแม่นสิ ........ถ้าแม้นว่า
ควมฮู้..............ความรู้
พุง................. กระพุง
กะตามถ่อน.,กะตามส่าง.,กะส่าง......ก็ช่างเถอะ ไม่เป็นไร
โตเอง...............ตัวเอง
ไผ....................ใคร
ย้อง...................ยกย่อง
คันเฮา...............ถ้าเรา
หย่อหยัน, หยัน................เยาะหยัน หัวเราะเยาะ
เฮ็ดแม่น.......ทำดีแล้ว ทำถูกแล้ว
.......................
ความหมาย
- ถึงแม้จะมีความรู้ท่วมหัวมากมายสักปานใด สอนตัวเองไม่ได้แล้วก็ไม่มีประโยชน์อันใดนักปราชญ์ไม่ยกย่องสรรเสริญแต่ประการใด
- ถ้าเราแน่ใจว่าเราทำถูกต้องแล้ว ดีแล้ว จะไปกลัวคนเขาเย้ยหยันทำไมกัน
เป็นคำพูดที่เฉียบคมและเป็นจริงที่สุดครับ ยากที่จะปฏิเสธครับ